fredag den 14. marts 2008

Praktik dag 12

D. 12/3

I dag har jeg afsluttet mit fortælleforløb for Ildgruppen. Jeg synes sgu egentlig at det har gået helt fint. Eleverne har, på trods af ikke at være så helt vildt gode til at koncentrere sig, været ret engagerede i emnet.

Så fik jeg mulighed for i dag at læse op for eleverne af nogle historier som jeg fandt på biblioteket. Jeg læste en sjov og en alvorlig historie op. De var naturligvis mest begejstrede for den sjove, men lyttede også meget intenst til den alvorlige. Det var rigtig fedt! Jeg gjorde meget ud af at bruge kroppen i fortællingen og dramatisere oplæsningen. Det gav pote! Jeg kan mærke at jeg med drama som linjefag allerede er kommet langt med mine oplæsningsevner. Det er jeg glad for! Jeg har altid ønsket mig at være god til at læse op.
En af pigerne fra Ildgruppen fortalte også en lille historie som hun selv havde fundet på. Det var godt at se at én af dem turde at fortælle uden at have et færdigt manuskript at læse op af. Så har nogen af dem i hvert fald fået lært noget… ;-)

Så holdt de også et stort fællesmøde i gymnastiksalen. Der var en lille koncert med musikgrupperne. Det var de fandeme også gode til! “Ridder Lykke, Ridder Hvid…” Og så også noget Britney Spears. Men så længe udførelsen er god, så…

Læs mere i morgen!
- Kåre

Ingen kommentarer: